Skip to content

VIGTIGT! Ny periode og nye træningstider!

Hej alle! :-)

DM og vinterferien er overstået, men inden vi for alvor kan komme ud på vandet igen skal vi lige forbi standerhejsningen og vandet skal blive lidt varmere. Derfor forsætter vi i ergometerne og med indendørstræningen i den kommende tid. Samtidig har Marcus også fået arbejde i en SFO i Hareskov, og derfor bliver vi nødt til at rykke lidt på træningstidspunnkterne allerede fra nu af.

De nye træningstidspunkter vil sandsynligvis gælde hele foråret og sommeren :-) Der er heldigvis ikke meget forskel på de gamle og de nye og vi har forsøgt at gøre det så overskueligt som muligt. Vi vil samtidigt fremhæve at det er VIGTIGT at man kommer til tiden. Tidspunktet er der vi starter træning! – og ikke der vi klæder om eller ankommer. Dette vil vi gerne tydliggøre da vi har haft lidt problemer med fortenskommende roere.

Man kan altid hoppe med på træningen 5 minutter efter vi er startet så intet problem der, men sørg nu for at være der 10 min før træning hvis man er langsom til at klæde om ;-)

De nye træningstidspunkter (og trænerfordeling) er som følger:

  • Mandag Junior: 17:00 (Emil)
  • Tirsdag: 17:00 (Emil)
  • Onsdag: 17:00 Junior A/B træner selvstændigt
  • Torsdag: 17:00 (Blanke)
  • Fredag: Alle har FRI
  • Lørdag: 10:00 (Emil og Blanke)
  • Søndag: Junior A træner i KCB

Træningsprogram for de følgende uger udkommer lige om lidt.

Hvor mange gange man træner om ugen er stadig individuelt. Vi har dog følgende guidelines og disse bør man nogenlunde overholde:

  • (2. års) Junior D: 3 gange om ugen
  • Junior C: 3-4 gange om ugen
  • Junior B: 4-5 gange om ugen
  • Junior A: 6-8 gange om ugen

Der vil blive holdt forældremøde og roersamtaler inden sommersæsonen starter. Dato kommer snarest.

Vi håber i glæder jer til at komme ud på vandet igen, det gør vi i hvert fald!

Mange hilsner

Trænerne

DM overstået + ferie

Hej Alle.

Mange tak for et vel overstået DM . I gjorde det rigtig godt og vi glæder os til at se hvordan i udvikler jer i fremtiden. Der er stadig et stykke tid til vi går på vandet, men lige nu skal vi lige få ladet mentalt op igen. Derfor har i 2 ugers ferie hvor vi holder helt fri fra træning. :-) Selvfølgelig ikke betydende at det ikke er en god idé at løbe/svømme/cykle en gang imellem. I er selvfølgelig også meget velkomne til at deltage til ungdomstræning. Både Marcus Blanke og Emil tager på skiferie i uge 7 og vil nok være svære at få fat i, men hvis i smider en besked skal vi gøre vores bedste for at vende tilbage hurtigst muligt.

Nyd ferien og så ses vi igen Mandag d. 16.

Mange hilsner

Marcus og Emil

Startlisten til DM + mødetider

Til alle der er i tvivl om hvor man finder startlisten, findes den på:
http://tilmeld.roning.dk/?regatta=dm2015&show=startliste

I står selv for at være i hallen senest 2 timer før jeres løb. Dvs: Tjek startlisten, find jeres første løb, og træk 2 timer fra. :-)

Hvis jeres egne forældre ikke kan køre jer, anbefaler jeg at i spørger rundt. Der er med sikkerhed nogen der kan tage jer med.

Sørg for at tjekke startlisten før i tager hjemmefra da den kan opdateres når som helst.

De samme retningslinjer for mad, tøj osv. som altid, anbefaler vi selvfølgelig også i følger denne gang :-)

/ Trænerne

Regnskab for Træningsweekend d. 2 – 4 januar

Hej alle! :-)

Mange tak for en enormt hyggelig og velfungerende træningsweekend! – og især alle forældrene der var med til at give en hjælpende hånd med mad og kørsel!

Vi håber i har nydt det og glæder os til at se jer igen i den kommende uge! :-)

Det blev 60,- alt i alt for mad, så hvis i vil overføre det til enten:

  • mobilepay: 29930967

Eller

  • regnr: 2413 kontonr: 6874184568

– Ville det bare være super!

Mange hilsner

Marcus og Emil

Træningsweekend

Hej Alle. Godt nytår!

Vi glæder jer til at se jer i morgen, fredag. Som det ser ud lige nu har vi ikke fået nogle afbud, og det vil sige vi bliver omkring 12 samlet :-)

Vi mødes i morgen kl 18:00 hvor vi vil hygge i klubben og spise vores medbragte aftensmad. Herefter overnatter i i klublokalet til lørdag hvor der er 2 træningspas. Præcis hvad vi skal lave kan blive justeret men udkastet er således ud:

Lørdag 1. pas: Træning som normalt om lørdagen kl.10:00.

Lørdag 2. pas: Svømmehal (ikke fastlagt endnu, men hav svømmetøj, og svømmebriller med)

Søndag 1. pas: Normal træning

Normal træning kan både bestå af udendørs- af indendørstræning. Husk derfor tøj og sko til det hele.

Huskeliste:

  • Toiletting (OG HÅNDKLÆDE!)
  • Massere af træningstøj, – både til indendørs og udendørs brug
  • Film/spil/underholdning
  • Lommepenge (eksempelvis til svømmehal)
  • liggeunderlag/madras + sovepose/dyne
  • Det gode humør! :-)
  • Alt hvad man ellers kan finde på af tage med af sjove ting :-)

Hilsen

Trænerne

Ændret træningstider + fremmøde + Træningsweekend + træningsprogram

Hej Alle. Her følger en lidt længere besked, husk at følg med på facebook, hvor vi hele tiden opdaterer med små beskeder :-)

Ændret træningstider

Som nævnt på facebookgruppen, https://www.facebook.com/groups/314032252035614/, har vi ændret træningstidpunkterne så de bliver mere overskuelige og så vi får forberedt jer ekstra godt til DM! :-)

De er som følger:

  • Mandag: juniortræning kl. 16.45
  • Tirsdag: juniortræning kl. 16.45
  • Onsdag: Juniortræning kl. 16:45 (UDEN træner) – De ældste juniorer vil stå for at træningen bliver gennemført
  • Torsdag: juniortræning kl. 16.45
  • Lørdag samlet junior- og Masterstræning kl. 10.00

De juniorer der ikke træner 4 men 3 gange om ugen (Junior D) anbefales at træne tirsdag, torsdag og lørdag hvor der er træner tilstede. I uger hvor det ikke kan lade sig gøre kan man udskifte den pågældende dag, med mandag hvor der også er træner tilstede.

Som i også kan se har vi midlertidigt droppet fællestræning om tirsdagen med ungdomsroerne. Grunden hertil er at flere juniorer har ytret at de ikke har fået nok ud af træningen og hvis vi gør træningen mere kapronings-orienteret ville ungdomsroerne formegenligt ikke have lysten med i træningen.


Fremmøde

Det sidste stykke tid (eksempelvis i går, lørdag d. 27) har vi fra drengenes side oplevet lidt af et mandefald til træningen, uden at vi har fået tilbagemelding om sygdom eller andet. Vi gør derfor endnu engang opmærksom på at:

  1. Det er vigtig i melder ud hvis i er syge eller bliver forhindret i at komme. Gerne på mobil eller personlig besked på facebook.
  2. Kommer til os hvis i har brug for en snak, vi er altid åbne og forstålige
  3. Hvis man er kaproer, ligger der en forventing fra klubbens side, der bidrager med mange penge til materiel, tilmelding og andet, til hvor mange gange om ugen man træner. Derfor er det vigtig man dukker op..
  4. Vi ligger som trænere rigtig meget tid i arbejdet og hvis vi står en lørdag morgen og der kun kommer 2 roere er det både kedeligt for træner og de fremmødte roere.

Vi håber meget på at i tager det til jer, og husk i altid er velkomne til at komme til os hvis i ønsker at spørge om noget eller vil komme med forslag til hvordan vi kan gøre træningen bedre for jer.


Træningsweekenden d. 2 – 4 januar

Så nærmer den næste træningsweekend sig, og vi glæder os! :-) Mit eget indtryk var at i var rigtig glade for den sidste weekend vi havde sammen og vi gentager selvfølgelig successen! :-) Vi var også rigtig glade for forældres opbakning derfor også STOR tak til jer!

Til den kommende træningsweekend håber vi selvfølgelig at der er endnu flere der kan deltage. Husk at det også gælder til denne træningssamling at hvis man skal til famillefødselsdag eller andet midt i træningssamlingen, kan det sagtens at kunne lade sig gøre at man pjækker for en enkelt træning, og kommer tilbage senere.

SÅFREMT man ikke kan komme, vil vi gerne have det af vide snarest så vi kan planlægge indkøb og træning. Vi tager udgangspunkt i at ALLE kommer (10 roere) :-)

Vi mødes fredag aften hvor i selv har aftensmad med. (Der er køkken, så i kan sagtens varme eller lave det hvis i har brug for det). Lørdag er der 2 pas og søndag er der 1 pas. :-)

Vi skal nok så for indkøb til frokost og morgenmad, og mangler blot hjælp til aftensmad lørdag d. 3. Er der en forældre der kan hjælpe her? Skriv eller ring gerne til Emil på 2785389.

  • Toiletting (OG HÅNDKLÆDE!)
  • Massere af træningstøj, – både til indendørs og udendørs brug
  • Film/spil/underholdning
  • Lommepenge
  • liggeunderlag/madras + sovepose/dyne
  • Det gode humør! :-)
  • Alt hvad man ellers kan finde på af tage med af sjove ting :-)

Træningsprogram 

Til sidst vil vi runde af med at sige at det vigtig i kigger på træningsprogrammet der er lavet helt frem til DM. I kan finde det på: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MqCB9Y-dI0rjJhrejIh8aOGE6CLoeIAZ1DYKYBm14-M/edit#gid=0

Der står altid hvad i skal lave til træningen, og desuden er det en god idé at kigge på Marcus’ indlæg på bloggen om  intensitetskoderne:-)


Mange hilsner fra

Trænerne

Startlisten til Euroslide!

Så er startlisten til Euroslide oppe!

Tjek hvornår jeres første løb er og sørg nu for at være der i god tid. ALLE skal indvejes da der medregnes handicap i alle løb. Dette skal SENEST gøres en time før start! Det foregår med så lidt tøj på som muligt. Dvs. i jeres rotøj uden sko og alt andet unødvendigt vægt. – Det kan være 100-dele af sekunder der tæller ;-)

Da der stadig kan komme afmeldinger anbefaler jeg at man lige tjekker startlisten en ekstra gang i aften inden man ligger sig til at sove. Tjek den for en sikkerheds skyld også i morgen tidlig.

Mens jeg har siddet og skrevet min afsluttende opgave i gymnasiet, ved jeg at Marcus har forberedt jer godt, – så jeg glæder mig til at se jer! :-)

Startlisten finder i på: http://tilmeld.roning.dk/?regatta=sl2014&show=startliste

Jeg vil selv være i hallen 1,5 – 2 timer før første løb.

I får også lige tjeklisten igen:

Hvad man skal huske dagen forinden:

  • Ingen meget fede madprodukter.
  • Færre tunge mælkeprodukter såsom skyr eller yoghurt.
  • Spis varieret og sundt (gerne lidt mere end normalt) og få masser af væske.
  • Eksempel på aftensmåltid: kylling /okse  + ris/pasta + Broccoli/salat + vand

Hvad man skal huske på selve dagen:

  • Morgenmad: Havregryn/musli eller brød med marmelade/honning + vand
  • Hurtige kulhydrater til selve dagen som eksempelvis Rosiner eller/og bananer (evt. kakaomælk til efter alle løbene)
  • Madpakke. Eksempelvis pastasalat. (igen, hurtige kulhydrater, – altså ikke rugbrød)
  • Drikkedunk
  • Ro-tøj og håndklæde.

Mange hilsner

Emil

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 31, der følger denne blog